tisdag 29 mars 2011

Ändrade planer igen

Imorse ringde Dean från kontoret och undrade hur det hade gått för mig på sista vändan. Jag vet att de bara vill höra att allt flyter på bra men jag kunde inte låta bli att säga att tre veckor till havs kändes i längsta laget och att jag under hela min lediga tid övervägt om det skulle kännas rätt att göra fyra veckor som alltså skulle bli längden på min nya runda. Jag gick upp till kontoret i eftermiddags och de erbjöd mig en tjänst som vikarie på lite random båtar. Fastän jag tappat entusiasmen nästan helt och hållet ville de ge mig mer jobb om jag var intresserad. Om jag får skryta lite här sa de att de bara hört bra saker om mig från båtarna och de vill att jag ska fortsätta.

Kanske är jag dum men jag sa att jag nog bara vill göra en sista runda om det finns möjlighet till detta. Det känns vemodigt och skönt på samma gång. Jag älskar verkligen vissa delar av jobbet men det har även sina negativa sidor.


Resultatet av detta lilla möte blev att jag troligtvis flyger ut till Christine nu på torsdag. Christine ligger inne i en vik och gömmer sig för cykloner och jag skulle vara där tills vädret är tillräckligt bra för henne att åka tillbaks till Darwin. Jag vet inte riktigt hur lång tid det skulle ta att komma tillbaka till Darwin men jag skulle vara ute i mellan fem och fjorton dagar, beroende på vädret.




Hur låter det här? Ger jag upp för lätt eller är det rätt att lämna pärljobbet?




En fin kväll i Broome.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar