tisdag 19 april 2011

Tänkte bara tala om...

...att jag lever och har det bra. I torsdags lämnade jag Darwin i mitt nya åk, en Ford Falcon från 1993 som har gått långt som fan men som troligtvis kommer gå minst lika långt innan den brakar ihop.

Det är ganska långt från Darwin till Alice Springs och jag hann med några märkliga stopp på vägen. Jag blir fortfarande dagligen förvånad över hur konstigt det här landet är. Här tillexempel ses jag klappande en wallaby. Den var som en hund ungefär.


Bild på en väg.



Bild på mitt åk som jag nu kallar Rennan efter en inte alls härlig övernattning i Rennan Springs som är den myggigaste platsen jag nånsin upplevt. Då har jag ändå varit på orienteringsläger i norra Dalarna så det vill inte säga lite.




Nån liten bäck i Katherine Gorge där jag spenderade en natt.




Mer lär det bli på bloggen nu när jag inte är till sjöss längre.

3 kommentarer:

  1. Du och wallabyn, så söta. Härligt att du är i land igen och kan ta tag i bloggandet. Hoppas du har det bra i tältet!

    SvaraRadera
  2. Härligt med lite nybloggat från äventyren med snyggbilen. Hoppas att vi kan prata på skype snart. Jag tänker ett internetcafé med vettig uppkoppling och webcam. Vad tänker du? Pussar från Pialia

    SvaraRadera
  3. Du gör det många vill men inte gör. Jag är mycket imponerad och tänker låta mig inspireras.

    Kul med lite mer bloggande att se fram emot nu, jag är trogen läsare. pussar och kramar!

    SvaraRadera