söndag 1 maj 2011

Jag var där (Uluru)

Jag är nyss hemkommen från en veckas intensiv extremcamping. Intensiv i den bemärkelse att klimatet här är rätt så utmanande och extremt på det vis att jag vistas i detta klimat utrustad med inte mer än ett stycke tält med hål i och en Ford Falcon från 93 som är hyfsat pålitlig men ibland helt enkelt inte räcker till. Mer om detta senare. Nu vill jag visa några bilder från Uluru där jag spenderade två dagar med att förundras över hur den där stenen hamnat just där.

Jag ville känna mig som en riktig turist för ett tag och bad därför mitt sällskap att ta bilder på mig med Uluru i bakgrunden. Bara för att jävlas vägrade han att göra detta och jag har inte mer att visa upp än två bilder där jag pekar på stenen och försöker jobba med vinklarna så gott det går.

Här lyckas jag nästan och mitt hår är förövrigt väldigt välorganiserat.




Här fick jag göra det själv och lika bra var väl det.



För övrigt börjar jag längta hem nu. Ska väl bara fundera ut en plan för Sverige sen kommer jag nog hem.

1 kommentar:

  1. Vi kan fixa en sån där sten åt dig här i Malmö om du vill.

    SvaraRadera