söndag 24 april 2011

Det är öken

Jag trivs väldigt bra i den nuvarande situationen. Efter jobbet på båtarna har jag tillräckligt med pengar att göra i princip vad jag känner för.

I Alice Springs finns det väl inte direkt överdrivet mycket att hitta på. Jag sov en natt på ett hostel som hette Annies´Place och där kändes det lite som att vara i Berlin. Jag var på en grym gratisspelning och hade en oväntat europeisk kväll för att befinna mig i mitten av Australien.

Förutom natten på Annies´Place sover jag nu på en camping en bit utanför stan. Det är lugnt och billigt och det känns som att vara på semester. Jag tycker att jag förtjänar semester så det passar mig bra för tillfället. En annan sak som jag redan har sagt: Jag har en bil nu!


Bilen gör det möjligt att jaga badplatser i tre dygn. Man måste anstränga sig här eftersom jag för tillfället befinner mig i en öken. Jag hittade den här platsen. Ellery Creek. Vattnet var cirka tolv grader och man uppmanades att använda "floatation devices" vilket jag sket högaktningsfullt i eftersom jag är van vid kyla från hemma i Skandinavien. Kallt var det och jag kunde inte andas de första minuterna men efter det var det helt perfekt.




En bild från Sampson Gap där man inte kunde bada men det ändå var väldigt fint att bara vara.






Vill även rikta ett tack till Mikael som gav mig fler förslag på engelska glosor att använda i obekväma matsituationer. Tack!


Imorgon flyttar jag mitt tält till Uluru och blir troligtvis borta i en vecka. Hej på ett tag.

2 kommentarer:

  1. När du har varit vid den där stenen i en vecka, kan du inte komma hem då? Pusss

    SvaraRadera